divendres, 19 de març del 2010

Atuntament de Barcelona

Caldrà preguntar-li a l'Hereu... Una pregunta que malauradament es repeteix dia sí, i dia també. I a sant de què es reitera d'aquesta manera? Doncs de donar un cop d'ull al nostre entorn, al nostre barri, a la nostra ciutat...
D'exemples n'hi ha mil, però ahir vaig poder constatar per enèssima vegada que el sentit comú a l'ajuntament de la ciutat comptal birlla per la seva absència.
Tots hem estat testimonis del gran enrenou que ha provocat el pas del tren d'alta velocitat pel bell mig de Barcelona. No entraré a qüestionar si era més bona l'opció de que passés pel litoral o be pel centre de la ciutat... No entraré a posar en dubte la seguretat d'una de les poques obres faraòniques que en ple segle XXI s'està duent a terme al mon... Em dedicaré simplement a constatar un dels molts entrebancs que tot plegat comporta al ciutadà, al veí de peu ras.
El fet és que un servidor fa uns mesos que viu al tocar del temple de la Sagrada Familia, sostre dels futurs túnels de l'AVE, i per tant fa uns mesos que soc un ciutadà susceptible de patir els agreujants de l'esmentat projecte. Sense anar més lluny ahir van començar a esbotzar el carrer Mallorca entre Sardenya i Sicilia (carrers entre els quals hi ha el passatge Maiol, indret on visc). La única manera d'entrar al passatge, sense posar-se en contradirecció, és pel mateix carrer Mallorca, fet que davant del tall del carrer es presentava com una empresa impossible. Davant la meva necessitat d'entrar-hi amb el cotxe per descarregar uns quants trastos, vaig optar per trucar a l'ajuntament i preguntar com ho havia de fer, ja que la comunicació als veíns del passatge en concret havia estat nul·la. La meva argumentació va anar, si fa no fa, de la següent manera: "Visc al Passatge; haig d'entrar-hi amb el cotxe; l'entrada pel carrer Mallorca és impossible; hauria de fer-ho entrant al passatge en contradirecció, venint del carrer València; quina solució em dona l'ajuntament davant d'aquest dilema?"
La resposta de la gent del 010, després de fer diverses consultes mentre em deixaven en espera, va ser: "Disculpi? Si... doncs em diuen que vostè no pot entrar al passatge amb vehicle...." i ja està. Sense més. Estorat per la resposta vaig preguntar que passava amb els veïns del passatge que disposaven d'un gual municipal (pel qual pagaven sense perdó les corresponents taxes)... La resposta: "Tampoc poden entrar...".
Senyor Hereu, voldria fer-li saber que estic molt content de poder patir les conseqüències d'unes decisions preses per gent amb les llums d'un nen de P3! Celebro tant veure com a alguns ens falta la feina i en canvi una colla de setmesons juguen a dirigir un ajuntament!
En fi...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Quina competició esportiva s'hauria de fer a Barcelona el 2022