dijous, 4 de novembre del 2010

El Papa de roma que por la puerta trona

Hem de ser sempre anti-tot?

A mi el Papa me la sua bastant, igual que molts dirigents del món, però em cansa molt i sobretot a Catalunya, la tendència a sempre posar-nos de cul amb qualsevol cosa que vingui. Jo particularment penso que la intolerància cada vegada s'està decantant més cap a la gent s'autoetiqueta com a antisistema i que, per sistema, va sempre en contra de tot. No sóc catòlic practicant però considero molt important la part del trascendent en els humans, digue-li religió o digue-li el que vulgueu. Encara no conec a ningú que no estigui d'acord amb el missatge de Jesus (sigui veritat o no) d'estimar als demés, respectar als altres...el problema és que l'estament clerical històricament ho ha transmès amb el cul. El papa, pel que veig, representa l'essència màxima d'aquesta doctrina de les males formes, però per molta altra gent representa el missatge de Jesús. Heus ací el problema. Qui ha viscut la religió d'una forma propera i agradable doncs s'hi sent identificat i els qui han viscut la religió com a imposició a l'escola o a casa no en volen sentir a parlar. Dit això, siguem una mica educats i elegants i no toquem els pebrots als qui si que els interessa aquest tema. I tots els que dieu que sou laics, (recordem que Espanya no és un estat Laic, sinó Aconfenssional, no foteu el hipie de fer cua quan ve el Dalai Lama perquè és més cool. A mi no m'agraden les curses que tallen tot BCN, les rues del Barça (i ho sóc), els afters, la gent que va amb bici boja per les voreres, la gent que parla cridant... i m'aguanto. Forma part de la convivència de la ciutat, o no? Els laics què més voldríeu prohibir? Les esglésies? Les bíblies? Cremareu convents? Això em sembla que ja ho vam viure i no va anar massa bé per ningú. Per si algú ho diu és cert. No m'he documentat i no vaig a missa. La millor teràpia per no manifestar-se és treballar i treballar per aixecar el país que molta falta li fa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Quina competició esportiva s'hauria de fer a Barcelona el 2022